موضة

اشكال عبايات سوداء للتفصيل حريمي ..أكثر من 50 موديل

العبايات السوداء من أهم القطع اللي لازم تكون موجودة في دولاب كل بنت، علشان كده جمعنا ليكم اشكال عبايات سوداء للتفصيل حريمي.

العباية السوداء من أسهل القطع اللي ممكن تلبسيها في يومك، ركزي بس في شوية القواعد اللي حنقولها ليكي النهاردة علشان تكوني مميزة.

طريقة تنسيق اشكال عبايات سوداء للتفصيل حريمي

تقدري تلبسي العباية السوداء مع تنسيق الحجاب أن يكون من نفس لون العباية أو بدرجات محايدة زي اللون البيج أو الأبيض، وتقدري تلبسي شوز نفس اللون، أو تتدخلي لون مختلف حيكون شيك مع العباية سواء كان الموديل كلاسيكي أو عصري.

ممكن تحسي أن في صعوبة وانتي جاية تلبسي العبايات السوداء الموجود عليها تطريز بالألوان، ولكن تقدري تختاري لون الحجاب باللون الأسود أو تاخدي لون من الألوان الموجودة في العباءة نفسها وتخليه لون الحجاب، أو يكون لون الشنطة.

خدي بالك وأنتي لابسة العباية من أكتر الحاجات اللي حتكون مميزة في شكلك هو تنسيق الشنطة والشوز بتاعك علشان كده بقولك أنك تقدري تختاري اللون الأسود، أو لون محايد زي الرمادي أو البيج، حاولي كمان أنك تجربي إكسسوارات مميزة مع العباية ده حيساعد أن يكون شكلك مميز وأنيق.

اشكال عبايات سوداء للتفصيل حريمي

جمعنا ليكي مجموعة مختلفة من اشكال عبايات سوداء للتفصيل حريمي تقدري تختاري منها اللي يناسبك، حاستني رأيك في التعليقات.

أسئلة وأجوبة حول اشكال عبايات سوداء للتفصيل حريمي

ما هي موضة العبايات البليسيه؟

البداية كانت أن الموضة هي الجيبات البليسية وبعدين سيطرت الموضة ديه علي العبايات كمان، وبقيت من أهم صيحات الموضة أن يكون عندك عباية بليسية سواء للسهرة أو للكاجوال حسب اختيارك للموديل.

ما هي موضة التموجات في العبايات ؟

لو عايزة تدخلي المكان وتخطفي الأضواء من كل اللي موجودين، يبقي لازم تختاري عبايات فيها تموجات سواء كانت موجودة في العباية كلها أو حتي في الأكمام بس، ده حيضيف ليكي مظهر جذاب ومميز.

ما هي طريقة اختيار اللبس تحت العباية؟

تقدري تلبسي دريس سادة تحت العباية، أو بنطلون واسع، أو جيبة بليسيه، بس خد بالك أنها تكون بلون موحد، وبلاش تتلبسي طبقات كتيرة علشان مش تظهر بوزن زائد.
قد يعجبك أيضا

آلاء بربر

مؤسسة موقع جميلات، أؤمن بأن لكل امرأة جمالها وسحرها الخاص وعليها أن تبحث عنه وتظهره لتكون فاتنة بطريقتها الخاصة، عليكي أن تكوني سيدة بالمعني الحقيقي للكلمة، فقوتك الأساسية تكمن في أنوثتك، عليكي أن تكوني أفضل من نفسك فقط باستمرار، متجددة وطموحة، أعشق الموضة وكل ما يتعلق بالجمال، أعمل منذ 2012 في مجال الكتابة،عملت كمديرة تحرير موقع الشرقية توداي لمدة أكثر من 7 سنوات، وكاتبة محتوي في موقع كل يوم معلومة طبية لمدة عام.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى